Te beluisteren iedere maandag van 19:00 - 21:00 uur bij de HTR en op
zondag 11:00 - 13:00 uur bij
ROS-Kabelkrant, ZIGGO kanaal 43 en
24 uur per dag via onze website.

Koosje schrijft 2017

Daar zakt toch je broek van af!

Tono 250Deze week zag ik op tv een reclame voor een onderbroekenabonnement. Een déjà vu moment. Het deed me denken aan de tijd dat Hyves nog in was. In die tijd werd mijn zoon gebeld met de vraag of hij interesse had in een gratis boxershort. Nu was hij net in beginfase van zijn kleedgeld, dus daar zag hij wel brood in.Temeer omdat de verdiensten van zijn eerste bijbaantje bij de dierenwinkel wat mager waren.
Toen ik thuiskwam van mijn werk vertelde hij enthousiast van het gratis aanbod.
Waarom zou het bedrijf hem het aanbod van de gratis boxershort? Vast niet vanwege zijn mooie bos krullen. Samen kwamen we er niet uit.
Ik vertrouwde het niet en keek rond op internet. Op de site van Radar zag ik een lange rij met ingezonden klachten. Ik schrok van de agressieve verkooptruc, het lokken van kinderen door hen op deze manier een cadeautje voor te houden.

Al snel arriveerde de gratis onderbroek. Op de factuur stond een waarde van rond de twintig gulden met daarachter het woord GRATIS. Qua model leek het een redelijke boxershort, maar om nu te zeggen een topbroek? Nee, de short bleek op het zitvlak snel sleets en belandde daardoor al vlot in het poetsdoekenmandje.
De tweede zending kwam sneller dan de postbode kon lopen. Nog voor de wasbeurt van de eerste lag de tweede met een ruimhartige nota in de bus. Ook kondigde het bedrijf aan dat er een nieuwe zending onderweg was. Blijkbaar hadden we hier te maken met een boxer-abonnement.

Ik heb de tweede short in ongedragen toestand retour gezonden. Aangetekend, dat wel. Vergezeld van een dwingend briefje met de mededeling dat we voortaan verschoond wilden blijven van nieuwe zendingen en dat ik een klacht bij de consumentenbond had neergelegd. Met name dit laatste is een aanrader, de zendingen stopten!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dat zou je denken, toch?

Deze week stuitte ik op Facebook op een aanbod van de NS. Je kon gratis treinkaartjes bestellen. Met een uitstapje naar Maastricht in het verschiet opteerde ik voor twee gratis treinkaartjes. Ik las een goede review: ‘Ik heb ze al de volgende dag ontvangen.’ Morgen al in huis, geweldig dacht ik! Met nog meer animo worstelde ik me door een ingewikkelde vragenlijst heen. Men vroeg mij het hemd van het lijf! Na twintig minuten was ik gaar van alle privévragen. Uit het keuzemenu komen lukte niet, ik kon nergens een pijltje terug vinden. Om van de ontstane stress af te komen heb ik mijn tablet een harde reset gegeven.
Zo daar was ik vanaf, dacht ik. Ik zuchtte diep.

Niets was minder waar, de volgende ochtend slipte de mailbox dicht. Allerlei onbekende bedrijven stuurden me nieuwsbrieven en andere onbenulligheden. Heel veel SPAM dus.
Ik was toe aan de koffie toen ik werd gebeld door een binnensmonds mompelende dame. ‘U hebt op internet aangevinkt teruggebeld te willen worden door ons beveiligingsbedrijf. Op welk moment kan ik onze deskundige bij u langs sturen.’ Klip en klaar heb ik haar verteld dat hier niets te halen viel en dat ik dus niet zat te wachten op beveiligingsbedrijf. Daarnaast heb ik haar gevraagd of ze mijn gegevens in al haar bel- en verzendlijsten wilde wissen. Dat kon helaas niet, dat moest ik zelf doen door me aan te melden bij het bel me niet register, zo vertelde ze.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Maar sommigen zijn wel erg hardleers!

Word jij ook wel eens onterecht gebeld? https://www.bel-me-niet.nl

Gepost door Koosje de Leeuw

 

© 2011 - 2019 'n Lutske Brabants - Vandaag: maandag 25 maart 2019 - Tijd: 00:00:00 - Webdesign: Broeklandsoft - Sponsor: Frans van den Bogaard